miercuri, 25 octombrie 2017

Activitate practic-gospodărească- Compot de struguri

Săptămana aceasta ,  ne-am propus să aflăm mai multe lucruri interesante despre fructele de toamnă.
Le-am observat, le-am denumit, le-am pipăit, le-am gustat, le-am grupat după culoare și mărime.Am insistat, de asemenea și pe locul unde cresc acestea și cum ajung pe masa noastră.Astfel ne-am clarificat faptul că strugurii nu cresc în pom – așa cum credeau unii copii la început- și că pomul unde cresc perele se numește păr, la fel ca cel din cap.( Aici ne-am distrat un pic!)
         Și pentru că la această varstă activitățile practic-gospodărești sunt foarte atractive pentru copii, astăzi am făcut compot de struguri.
        Activitatea i-a încantat pe copii, am discutat și respectat regulile de igienă( am avut doar bonete, dar promitem că ne punem și șorțulete), fiecare copil și-a desfăcut singur bobițele de strugure și le-a așezat în borcane, tot singuri au pus și zahărul, -apa cu ajutorul educatoarei.Dna bucătăreasă ne-a ajutat cu sterilizarea borcanelor și îi mulțumim !
         Copiii au fost foarte încantați, unora nu le venea să creadă că au voie să pună singuri zahăr cu lingura, așa că activitatea sigur va fi una de neuitat !
        Am ales să facem compot de struguri deoarece era singurul fruct cu care se puteau descurca singuri să desfacă bobițele.Au avut astfel satisfacția muncii proprii. (Deocamdată suntem micuți și nu putem tăia singuri fructe.Încercăm anul viitor!)
Mulțumim pe acestă cale părinților care ne-au fost alături aducandu-ne fructe !

















































































































2 comentarii:

Tema săptămanii:""

Urare

https://www.youtube.com/watch?v=4f5ByYi44ao&t=3s Dragi părinți, dragi copii, Vă mulțumim pentru frumoasa colaborare și vă dorim mult...